PPP start landelijke mediacampagne
PPP start landelijke mediacampagne - mondialwhite

PPP start landelijke mediacampagne

PERSBERICHT

 

Het Platform Promotional Products (PPP) start een landelijke mediacampagne.

Promotionele producten maken merken sterker’, is het thema van deze campagne’, zegt Marijke van Hoorne, directeur van PPP. De campagne is een initiatief van de branchevereniging en wordt gezamenlijk met onze leden, distributeurs en leveranciers van promotionele producten, uitgevoerd.

Doel van de campagne is dat promotionele producten vaker worden ingezet als reclamemedium. De campagne richt zich op commercieel verantwoordelijken binnen het groot MKB. De campagne laat de
belevingswereld van een promotioneel product zien en de langdurigheid en het effect van de
investering.

PPP heeft recent marktonderzoek gedaan naar het bereik en gebruik van promotionele
producten en in de praktijk. Dat leverde onder andere de volgende uitkomsten op:

• 75% van de ontvangers hebben tenminste één promotioneel product in de directe omgeving
van hun werkplek
• Schrijfwaren staan sinds jaar en dag met stip op 1 als meest ingezet promotioneel product
• 70% van de ontvangers bewaren promotionele producten langere tijd. Zeker als deze nuttig
zijn voor gebruik: tassen, promotioneel textiel, gezondheids- en veiligheidsitems en
schrijfwaren zijn meest voorkomende producten.


De campagne 2014 start begin november en het is onze intentie om begin 2015 een vervolg te
presenteren. Want er is nog veel werk aan de winkel om promotionele producten de erkenning van
volwaardige marketing media te geven’.

Platform Promotional Products

Het Platform Promotional Products (PPP) is de branchevereniging voor bedrijven die promotionele
producten en diensten verkopen. Binnen PPP staan imagoverbetering door verdere professionalisering, kennisvermeerdering, en belangenbehartiging centraal. PPP telt circa 250 leden,
die allen de PPP code of conduct hebben ondertekend. Het PPP lidmaatschap functioneert als een
keurmerk richting zakelijke afnemers en eindgebruikers. De opdrachtgever moet er vanuit kunnen
gaan dat de aangesloten leden beschikken over alle noodzakelijke kennis en middelen voor advies en
inkoop. Tot PPP leden behoren onder andere importeurs, groothandelaren, producenten en tussenhandelaren.


Meer informatie over PPP en het marktonderzoek vindt u op: www.ppp-online.nl.

MEER INFORMATIE
Platform Promotional Products
Marijke van Hoorne, directeur
Telefoon 070 312 39 22
directeur@ppp-online.nl