Consument gaat recessie te lijf met spaarprogramma's
Consument gaat recessie te lijf met spaarprogramma's - mondialwhite

Consument gaat recessie te lijf met spaarprogramma's

Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Airmiles, waarvoor ook spaarders van concurrerende spaarprogramma’s zijn ondervraagd. Van de 1079 ondervraagden geeft 30 procent aan spaarprogramma’s en kortingsacties in deze economisch krappe tijden belangrijker te vinden.

De KLM merkt al in de praktijk dat meer reizigers hun gespaarde Flying Blue Miles inzetten bij de aanschaf van vliegtickets. Een KLM-woordvoerster: “Sinds begin 2008 is sprake van een stijging van 5 procent van het aantal ingewisselde Flying Blue Miles, in de laatste maanden van 2008 is deze stijging toegenomen tot 15 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2007.”

“Een op de vijf mensen is door de financiële crisis geïnteresseerd geraakt in deelname aan een spaarprogramma”, zegt directeur Henk Kok van Loyalty Maatschappij Nederland, de organisatie achter Airmiles. Volgens Kok is 65 procent van de consumenten tegenwoordig attenter op prijsacties. 33 procent verwacht meer promotionele prijsacties van winkeliers.

Een kwart van de respondenten is van plan minder geld uit te geven. “Dat geldt zowel voor spaarders als niet-spaarders”, citeert Kok uit het onderzoek.

Uit metingen concludeert de directeur van Airmiles dat consumenten aan de kassa’s van Kijkshop en Free Record Shop meer Airmiles dan voorheen uitgeven. In Nederland sparen 3,1 miljoen huishoudens Airmiles. Gemiddeld hebben ze zo’n 8000 punten op de blauwe kaart, goed voor 80 euro.

De crisis zet ook de spaarders van Freebees aan het denken, zegt een woordvoerster van het spaarsysteem van BP en Sixt. “Mensen zullen eerder geneigd zijn de punten te verzilveren of opnieuw te gaan sparen. Zakelijke rijders met een tankpas van de zaak bijvoorbeeld zullen de spaarkaart tevoorschijn halen onder het motto ’spaar je niet, dan krijg je ook niets’.” Freebees heeft 600.000 tot 700.000 kaarthouders, die gemiddeld een tegoed van 35 euro verzilveren.

De twee miljoen consumenten die Rocks sparen bij Super de Boer en Texaco verzilveren volgens Rocks-directeur Jan Nelissen nauwelijks meer cheques dan voorheen.

Nelissen: “Onze spaarders krijgen bij 220 punten een cheque van vijf euro die ze bij wijze van spreken meteen besteden bij Blokker aan de overkant van de straat. Zo’n 95 procent van de Rocksvijfjes komt onmiddellijk terug. Dat is al een hele hoge respons, gelijk aan de Iris-cheque. Per jaar zijn dat er gemiddeld drie per klant en ik zie daarin nog geen toename. Wel ben ik erg benieuwd of de cijfers van januari zullen aantonen dat consumenten minder uitgeven en daarmee minder spaarpunten opbouwen dan vorig jaar.”

€ 0.41

Zakdoekjes gemaakt van 100 % cellulose. Per 3 of 5 zakdoekjes, verpakt in een transparant, hersluitbaar zakje.

Iedereen gebruikt ze, niemand weigert ze en iedereen herinnert u.

Naast witte zakdoekjes, kan u ook zakdoekjes in oranje, lavendelkleur, roze en muntkleur bestellen.

Inclusief kaartje, langs beiden zijden fullcolour bedrukt op 250 gram papier.

Ook in display mogelijk met 100 pakjes. De display is gemakkelijk navulbaar.

Elk jaar worden miljarden papieren zakdoeken gebruikt in Europa! 6 op 10 mensen gebruiken ze dagelijks. Voeg er uw reclame bij en deze wordt gemiddeld 5 tot 8 maal gelezen tijdens de bewaarperiode.

Een droomscenario voor elke zelf respecterende brand, want hun reclame wordt nu dagen, mogelijk weken of zelfs maanden gezien & bewaard in de  handtas, in de vestzak, in de broekzak, in de wagen, op het bureau, ... Geen  enkel ander  reclamemedium doet dit na.

Tissue marketing is een verlenging van uw reclamecampagne waarbij het bestaande campagnebeeld rechtstreeks kan toegepast worden.

De interactie met uw doelgroep creëert interesse naar uw promotie, product of diensten. Het bedelen van  zakdoekjes met uw boodschap als insert activeert de consument en stimuleert het koopproces. Het zorgt daarbij voor nog méér sympathie en loyalty voor uw merk. Welk merk droomt er niet van dat er ambassadeurs met hun merk op zak rondlopen?

Ook inzetbaar op beurzen, events, direct mail insert, sampling support en field en promo acties. 

Overtuig uzelf ! Wij maken graag een proef voor u! 

Bekijk product
   
€ 4.25
Verzamel punten op loyalty kaarten met deze stempel. Geïndividualiseerd, constant, natuur rubber, rond of vierkant. Stempelkleur is zwart. Andere maten op aanvraag. - Versie: Q17/R17, Q12/R12
Bekijk product
   

Gerelateerde pagina's op onze website