IGC KIEST NIEUWE RAAD VAN BESTUUR
IGC KIEST NIEUWE RAAD VAN BESTUUR - mondialwhite

IGC KIEST NIEUWE RAAD VAN BESTUUR

IGC KIEST NIEUWE RAAD VAN BESTUUR - igclogoIGC Global Promotions NV (IGC), de eerste wereldwijde gespecialiseerde inkooporganisatie voor promotionele producten en relatiegeschenken, kondigt vandaag de verkiezing aan van de nieuwe raad van beheer op de bedrijfsvergadering die werd gehouden in Macau.

De nieuw verkozen voorzitter Michael Emoff van het Amerikaanse Shumsky Enterprises komt aan het hoofd te staan van een gevarieerde raad . In de raad zetelen ook Samuel Ling, Hiromori International / Hong Kong, Jessica Olvera, Importaciones Y Publicidad S.A. de C.V. / Mexico, Peter Hedegaard van Metz / Denemarken, Aaron Moscoe van TPS / Canada en Dirk Van Lysebeth van Mondial Gifts / België.

Bovendien heeft de organisatie drie nieuwe landen aanvaard in het wereldwijde netwerk voor promotionele producten dat nu al bestaat uit 51 leden: Zuid-Afrika (Picto Busby Ltd), Saoedi-Arabië (Traffik 360 – O&C) en Libanon (Traffik 360 Sal).

De organisatie is nu in 46 landen aanwezig. Alle leden werken samen als één bedrijf dat erop is gericht hun wereldwijde klanten doeltreffend en effectief ten dienste te zijn in alle stadia van de inkoop van promotionele producten en relatiegeschenken. Daarbij streven ze een gemeenschappelijke doelstelling na, namelijk hun klanten de best mogelijke dienstverlening bieden.

IGC Global Promotions is het aanspreekpunt voor multinationals om met één contract wereldwijd promotionele producten en business gifts af te nemen.  Via IGC genieten multinationals van efficiëntie bij de inkoop, verminderde merkrisico’s en lokale dienstverlening en vertegenwoordiging, waarbij rekening wordt gehouden met culturele voorkeuren, regionale marketingvereisten, lokale talen en munteenheden.

Als gespecialiseerde wereldwijde contractpartner staan we in voor de verkoop, dienstverlening en verspreiding van promotionele producten met lokale personalisatie en vertegenwoordiging. Deze geselecteerde, hoogstaande bedrijven voor promotionele producten beheren alle aspecten van compliantie, communicatie en verspreiding in hun respectieve landen”,  zegt Hans Poulis, CEO van IGC Global Promotions. “Onze strategie biedt bedrijven over de hele wereld een voordelige internationale oplossing voor promotionele marketing.” 

IGC staat in voor transparantie van de toevoerketen en voor testprotocols om de veiligheid van de producten te verzekeren en compliantierisico’s te verminderen. "Dankzij de ervaring van IGC met gedragscodes en lokale regelgevingen, en omdat we samenwerken met gecontroleerde fabrieken, kunnen multinationals de marketing- en aankoopprocessen van de toevoerketen beheren en controleren. Geen enkele andere gespecialiseerde organisatie biedt een dergelijk uitgebreid serviceniveau”, zegt Poulis.

IGC Global Promotions, dat vroeger werkte onder de naam International Advertising Gift Council, is al sinds 1956 als inkoopvereniging actief om inkoop te consolideren en optimaal gebruik te maken van inkoop, om wereldwijde klanten collectief te bedienen en creatieve ideeën en beste praktijken te delen.

De sector van de promotieproducten heeft een wereldwijde omzet van ongeveer 55 miljard USD. De omzet van de bij IGC Global Promotions aangesloten bedrijven bedraagt momenteel 840 miljoen USD en stijgt naar verwachting binnen drie jaar naar meer dan 1 miljard USD.